W placówkach, które udostępniają rejestrację on-line co trzeci pacjent umawia się poprzez taki system na wizytę – wynika z danych Ogólnopolskiego Systemu Ochrony Zdrowia (OSOZ).
Internet coraz powszechniej znajduje zastosowanie w usprawnianiu obsługi pacjentów i zarządzaniu gabinetami. Szczególnie często stosuje się e-rejestrację w prywatnych placówkach ochrony zdrowia. W tego typu jednostkach e-rejestracja właściwie staje się już standardem.
Jak wynika z danych OSOZ (ogólnopolski system opracowany przez firmę Kamsoft) te placówki, które z internetowej rejestracji korzystają od kilku lat, mogą liczyć na około 30 proc. rezerwacji on-line. Z e-rejestracji korzystają najczęściej młodzi pacjenci (17 – 45 lat). Jednak także coraz więcej osób starszych docenia to, że dzięki Internetowi nie muszą osobiście stawiać się w placówce, żeby umówić wizytę.
– Dzięki e-rejestracji pacjent uzyskuje dostęp do grafika lekarza. Tym samym korzysta z informacji o wolnych i zajętych terminach. Może swobodnie dobrać termin wizyty w trybie on-line – tłumaczy Artur Olesch z OSOZ.
Według niego wprowadzenie internetowej rejestracji to z jednej strony oszczędność czasu i wygoda dla pacjenta, z drugiej usprawnienie pracy personelu administracyjnego danej placówki. Dodaje, że system na ogół daje też możliwość automatycznego generowania SMS-owych przypomnień o terminie umówionej wizyty.
– To wpływa na zmniejszenie się liczby pacjentów, którzy nie pojawiają się u lekarza w umówionym czasie – zauważa Artur Olesch.