Jak zarządzać gabinetami w dynamicznych czasach

Jak efektywnie zarządzać gabinetem po zniesieniu pandemicznych obostrzeń, w czasach niezwykle dynamicznych, kiedy stale zaskakują nas nowe sytuacje? Jak nowe regulacje MDR wpłyną na rynek medycyny estetycznej i prowadzenie gabinetu? Na te i inne pytania odpowiadali prelegenci podczas czwartej edycji wydarzenia Business Academy by Croma

Katarzyna Potocka, Robert Górski, Kinga Burzyńska Fot. Croma

Czwarta edycja popularnego wydarzenia edukacyjnego organizowanego przez Croma Pharma odbyła się 11 kwietnia w stołecznym hotelu Intercontinental. Ta cykliczna konferencja cieszy się dużą popularnością. Przyciągnęła blisko 200 lekarzy medycyny i dermatologii estetycznej.

Uczestników przywitała dyrektor zarządzająca Croma Pharma Katarzyna Potocka. Spotkanie poprowadzili Kinga Burzyńska i Robert Górski. Swoje wykłady zaprezentowali eksperci z dziedziny marketingu, komunikacji i biznesu.

Zarządzanie, wizerunek, relacje

Prelegenci przedstawili ich zdaniem najważniejsze kwestie z punktu widzenia prowadzenia gabinetu w zmiennej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, jaką obserwujemy od kilku lat. Mariusz Smoliński, który od ponad 20 lat zajmuje się badaniami rynku a od pięciu obserwuje branżę medycyny estetycznej opowiedział o wpływie czynników mikro i makro ekonomicznych w 2022 r. na rynek i działalność gospodarczą.

W wystąpieniu próbował odpowiedzieć m. in. na pytanie jak prowadzić działalność w sytuacji dużej niepewności? Mówił o tym jakie błędy najczęściej popełniają firmy w trudnej sytuacji.

Znany z wcześniejszych edycji Busienss Academy by Croma Zbigniew Kowalski, ekspert w zakresie komunikacji medycznej mówił o tym jak wygląda rynek medycyny estetycznej z perspektywy pacjentów i co można zrobić, żeby zwiększyć ich satysfakcję a jednocześnie poprawić też opłacalność działalności.

Relacjom z pacjentami poświęcił wykład też Paweł Tkaczyk, który – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media, pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. W swoim wystąpieniu podkreślał jak istotne jest zaangażowanie w kontakt z pacjentem, uważne wsłuchanie się w jego potrzeby oraz emocjonalna empatia.

Na budowaniu relacji z pacjentami skupił się też Tomasz Sobierajski socjolog, trener komunikacji interpersonalnej i medycznej. Anna Wykurz, ekspertka komunikacji online, marketingu, nowych technologii opowiadała o tym jak budować wizerunek gabinetu. Z kolei Marcin Renduda, trener, konsultant biznesu z ponad szesnastoletnim stażem, od wielu lat związany z branżą prywatnej opieki zdrowotnej przedstawił praktyczne wskazówki związane z rekrutacjami, lojalnością, stanami emocjonalnym i budowaniem więzi w zespole.

Prawo się zmienia

Ciekawe były wykłady dotyczące rozporządzenia MDR (Medical Devices Regulation), czyli nowego prawa unijnego, które od 26 maja zeszłego roku już weszło w życie a dotyczy wyrobów medycznych, czyli większości produktów wykorzystywanych w medycynie estetycznej.

Katarzyna Salewicz z wykształcenia biotechnolog, z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej przedstawiła aktualny status MDR’u oraz zapoznała uczestników konferencji z nowymi obowiązkami. Mówiła m. in. jak postępować w przypadku działań niepożądanych w świetle nowych regulacji. Uczestnicy konferencji poznali także nowe narzędzie Safety First, które ma służyć zgłaszaniu działań niepożądanych.

O MDR mówiła też Daria Mięczewska, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego a także podyplomowych studiów z zakresu prawa medycznego i farmaceutycznego na Uniwersytecie SWPS. Starała się przbliżyć uczestnikom działania jakie należy podjąć, by zabezpieczyć gabinet pod kątem prawnym.

(Więcej informacji na temat MDR i nowej ustawy o wyrobach medycznych znajdzie się w najbliższym numerze magazynu “Rynek estetyczny” 2/IV-VI/2022)

Źródło: Croma Pharma/rynekestetyczny.pl


Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>