Jak efektywnie zarządzać gabinetem po zniesieniu pandemicznych obostrzeń, w czasach niezwykle dynamicznych, kiedy stale zaskakują nas nowe sytuacje? Jak nowe regulacje MDR wpłyną na rynek medycyny estetycznej i prowadzenie gabinetu? Na te i inne pytania odpowiadali prelegenci podczas czwartej edycji wydarzenia Business Academy by Croma
Czwarta edycja popularnego wydarzenia edukacyjnego organizowanego przez Croma Pharma odbyła się 11 kwietnia w stołecznym hotelu Intercontinental. Ta cykliczna konferencja cieszy się dużą popularnością. Przyciągnęła blisko 200 lekarzy medycyny i dermatologii estetycznej.
Uczestników przywitała dyrektor zarządzająca Croma Pharma Katarzyna Potocka. Spotkanie poprowadzili Kinga Burzyńska i Robert Górski. Swoje wykłady zaprezentowali eksperci z dziedziny marketingu, komunikacji i biznesu.
Zarządzanie, wizerunek, relacje
Prelegenci przedstawili ich zdaniem najważniejsze kwestie z punktu widzenia prowadzenia gabinetu w zmiennej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, jaką obserwujemy od kilku lat. Mariusz Smoliński, który od ponad 20 lat zajmuje się badaniami rynku a od pięciu obserwuje branżę medycyny estetycznej opowiedział o wpływie czynników mikro i makro ekonomicznych w 2022 r. na rynek i działalność gospodarczą.
W wystąpieniu próbował odpowiedzieć m. in. na pytanie jak prowadzić działalność w sytuacji dużej niepewności? Mówił o tym jakie błędy najczęściej popełniają firmy w trudnej sytuacji.
Znany z wcześniejszych edycji Busienss Academy by Croma Zbigniew Kowalski, ekspert w zakresie komunikacji medycznej mówił o tym jak wygląda rynek medycyny estetycznej z perspektywy pacjentów i co można zrobić, żeby zwiększyć ich satysfakcję a jednocześnie poprawić też opłacalność działalności.
Relacjom z pacjentami poświęcił wykład też Paweł Tkaczyk, który – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media, pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. W swoim wystąpieniu podkreślał jak istotne jest zaangażowanie w kontakt z pacjentem, uważne wsłuchanie się w jego potrzeby oraz emocjonalna empatia.
Na budowaniu relacji z pacjentami skupił się też Tomasz Sobierajski socjolog, trener komunikacji interpersonalnej i medycznej. Anna Wykurz, ekspertka komunikacji online, marketingu, nowych technologii opowiadała o tym jak budować wizerunek gabinetu. Z kolei Marcin Renduda, trener, konsultant biznesu z ponad szesnastoletnim stażem, od wielu lat związany z branżą prywatnej opieki zdrowotnej przedstawił praktyczne wskazówki związane z rekrutacjami, lojalnością, stanami emocjonalnym i budowaniem więzi w zespole.
Prawo się zmienia
Ciekawe były wykłady dotyczące rozporządzenia MDR (Medical Devices Regulation), czyli nowego prawa unijnego, które od 26 maja zeszłego roku już weszło w życie a dotyczy wyrobów medycznych, czyli większości produktów wykorzystywanych w medycynie estetycznej.
Katarzyna Salewicz z wykształcenia biotechnolog, z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży farmaceutycznej i biotechnologicznej przedstawiła aktualny status MDR’u oraz zapoznała uczestników konferencji z nowymi obowiązkami. Mówiła m. in. jak postępować w przypadku działań niepożądanych w świetle nowych regulacji. Uczestnicy konferencji poznali także nowe narzędzie Safety First, które ma służyć zgłaszaniu działań niepożądanych.
O MDR mówiła też Daria Mięczewska, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego a także podyplomowych studiów z zakresu prawa medycznego i farmaceutycznego na Uniwersytecie SWPS. Starała się przbliżyć uczestnikom działania jakie należy podjąć, by zabezpieczyć gabinet pod kątem prawnym.
(Więcej informacji na temat MDR i nowej ustawy o wyrobach medycznych znajdzie się w najbliższym numerze magazynu “Rynek estetyczny” 2/IV-VI/2022)
Źródło: Croma Pharma/rynekestetyczny.pl