Pacjenci odpływają do salonów kosmetycznych

Mariusz Smoliński, dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute zwrócił uwagę na to jak rośnie udział osób, korzystających z zabiegów medycyny estetycznej w salonach kosmetycznych i kosmetologicznych. Podczas V edycji konferencji Business Academy by Croma ekspert opowiadał też o tym jak inflacja wpływa na zachowania pacjentów.

V edycja Business Academy by Croma, unikalnej konferencji skierowanej do lekarzy i managerów medycyny estetycznej miała miejsce w połowie kwietnia w Warszawie. To cykliczne wydarzenie jest odpowiedzią na aktualne wyzwania i problemy, z jakimi zmaga się branża. Takim wyzwaniem jest kryzys gospodarczy oraz zmieniające się postawy i oczekiwania pacjentów.

W tym roku wydarzenie zgromadziło ponad 270 uczestników. Jako pierwszy wystąpił Mariusz Smoliński – dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute – który przedstawił wyniki badania, zleconego przez Croma Pharma. Przeprowadzono je na początku 2023 r., na reprezentatywnej liczbie 1200 pacjentów, korzystających z zabiegów iniekcyjnych w gabinetach medycyny estetycznej. Ogromnym atutem tych analiz jest to, że badania rynkowe były wykonywane już trzykrotnie w 2018, 2021 i 2023 r., co pozwala analitykom uchwycić dynamikę zmian.

Decyduje cena i jakość obsługi

Badacze z ICAN Institute zadali ankietowanym pytanie o to gdzie w ciągu ostatnich 12. miesięcy korzystali z zabiegów iniekcyjnych medycyny estetycznej. Na podstawie zebranych danych Mariusz Smoliński wskazywał jak rośnie udział pacjentów, korzystających z salonów kosmetycznych i kosmetologicznych a spada udział tych, udających się do gabinetów lekarskich.

Ta konkurencja, która kiedyś poszerzała rynek, bo kosmetyczka, czy kosmetolog mówili o możliwych zabiegach, na czym korzystali też lekarz, dzisiaj już odbiera im pacjentów – tłumaczył dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute. Zwracał uwagę na to, że salony kosmetyczne i kosmetologiczne konkurują ceną, ale nie tylko.

One też, jak pokazują wyniki badań, konkurują zadowoleniem z obsługi – stwierdził ekspert. Co ciekawe badania pokazały, że to kosmetyczka i kosmetolog zaczynają być coraz częściej źródłem informacji o zabiegach. Dlaczego nie lekarz? – Być może potrzeba jest więcej czasu na przekazanie informacji, być może za dużo jest pacjentów, być może kosmetyczki i kosmetolodzy poświęcają swoim klientom więcej uwagi, mówiąc o zabiegach – mówił Mariusz Smoliński.

Ania: mniej za mniej

Dyrektor Biura Badań i Analiz ICAN Institute podczas konferencji Business Academy by Croma obrazowo przedstawił w jaki sposób pacjenci radzą sobie z nową, inflacyjną rzeczywistością. Na podstawie wyników badań rynkowych opisał trzy osoby, reprezentujące trzy różne strategie cenowe, które wybierają pacjentki…

(Cały artykuł dostępny w e-Wydaniu “Rynku estetycznego”)

Chcesz wiedzieć więcej?

Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA

Zamów: Prenumerata

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>