Kosmetyczna Polska www Fot 123RF

Kosmetyczna Polska: Co warto wiedzieć o branży kosmetycznej

Kluczowe dane dotyczące sektora kosmetycznego podsumował właśnie Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego w swoim najnowszym raporcie “Kosmetyczna Polska”. Od przystąpienia Polski do UE wartość polskiego rynku kosmetycznego wzrosła prawie 3-krotnie – komentuje Krzysztof Bocian, analityk, Instytutu WiseEuropa. Warto zwrócić uwagę na przestrogi analityków, bo dotyczą nie tylko kosmetyków, ale perspektyw gospodarczych naszego kraju.

Raport, który Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (PZPK) zaprezentował w sierpniu b.r., powstał we współpracy z  partnerem – Instytut WiseEuropa. Okazuje się, że przez ostatnią dekadę rodzimy rynek kosmetyków wzrósł o 75,3 proc. Polska jest też 9. eksporterem kosmetyków na świecie (3,8 proc. – udział w eksporcie) oraz 5. w Unii Europejskiej (8 proc.).

Wielkość rynku

Jak czytamy w raporcie “Kosmetyczna Polska”, Cosmetics Europe ocenia wartość rynku kosmetycznego w Europie w 2023 r. na 96 mld EUR. Tym samym Europa wraz ze Stanami Zjednoczonymi są największymi rynkami kosmetycznymi na świecie.

Na trzeciej pozycji znajdują się Chiny, dalej Japonia, Brazylia oraz Indie. Największymi graczami Unii Europejskiej są Niemcy – lider rynku kosmetycznego pod względem jego wartości (15,9 mld EUR). Zaraz za Niemcami jest Francja (13,7 mld EUR), Włochy (12,5 mld EUR), Hiszpania (10,4 mld EUR).

Polska jest piątym największym rynkiem kosmetyków w UE (5,2 mld EUR). Ważną pozycję utrzymuje również, będąc już poza obszarem Unii Europejskiej, Wielka Brytania (11 mld EUR).

Kosmetyczna Polska wartosc rynku kosmetykow
Wartość rynku kosmetycznego w Polsce, Źródło: Raport PZPK “Kosmetyczna Polska”

Pielęgnacja skóry na topie

Z Raportu PZPK wynika, że największym segmentem rynku kosmetyków w Unii są preparaty kosmetyczne do pielęgnacji skóry, takie jak kremy, podkłady, bazy, czy produkty przeciwsłoneczne. Ta grupa produktów stanowiła imponujące 36,5 proc. całkowitej produkcji sprzedanej w UE.

Drugim największym segmentem rynku kosmetyków w UE są wody toaletowe, stanowiące 14,3 proc. produkcji sprzedanej w regionie. Te dwie grupy produktów odpowiadają za ponad połowę unijnego rynku kosmetyków.

Preparaty do pielęgnacji włosów (odżywki, maski, produkty do stylizacji) stanowią 7,3 proc. udział w rynku, natomiast szampony – 7 proc.

8-krotny wzrost od wejścia do Unii

Na przestrzeni lat 2014–2023 rynek kosmetyków w Unii Europejskiej urósł o 34 proc. Polska zalicza się do liderów tego wzrostu…

Cały artykuł do przeczytania w e-wydaniuRynku estetycznego

Chcesz wiedzieć więcej?

Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA

Zamów: Prenumerata

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>