Maja Sobieraj Hotele Nadmorskie Fot Hotele Nadmorskie

Strategia na trudne czasy: człowiek – człowiek

Z manager SPA nad Wellness w Hotelu Unitral w Mielnie (Hotele Nadmorskie) rozmawiamy o sposobie na przetrwanie trudnych czasów, takich jak pandemia. – Kluczowy był zgrany zespół – mówiła nam Maja Sobieraj. Tylko jak go stworzyć?

Daniel Mieczkowski: – Chciałem zapytać o trudny czas pandemii, kiedy mało kto wychodził z domu, prawie nikt nie korzystał z usług, które wymagają spotkania z drugim człowiekiem. Hotele Nadmorskie musiały przeżywać trudny czas. Jak się udało to przetrwać?

Maja Sobieraj: – Granice były zamknięte, ludzie się nie przemieszczali, gości było bardzo mało. Musieliśmy na chwilę przerwać działalność. Ważne było, że w naszym hotelu i SPA ludzie pracują od wielu lat. Kluczowy był zgrany zespół.

Hotele Nadmorskie, Hotel Senator widok na morze Fot Rynek estetyczny
Hotele Nadmorskie, Hotel Senator widok na morze Fot. Rynek estetyczny

Ja sama pracuję od osiemnastu. Mam wielu doświadczonych kolegów. Dzięki temu potrafiliśmy się z tej sytuacji podnieść i zawalczyć. I przetrwaliśmy. Borykaliśmy się z wieloma problemami. Nie wiadomo było jakie przyjąć zasady, ani co będzie obowiązywało za chwilę. Logistycznie i operacyjnie był to czas bardzo trudny do udźwignięcia, ale daliśmy radę.

Jesteśmy teraz w zupełnie innym punkcie. Mamy bardzo dużo gości, którzy do nas wracają, polecają nas znajomym, przyjeżdżają całymi rodzinami na święta, czy na ferie. Dziadkowie polecają nas swoim wnukom, a później wnuki przyjeżdżają już z własnymi dziećmi.

Daniel Mieczkowski: – I te wnuki spotykają w hotelu ludzi, którzy znali ich dziadków. To pewnie ma znaczenie?

Maja Sobieraj: – To ma duże znaczenie. Oni tu przyjeżdżają jak do siebie. Wiedzą jak wszystko wygląda, wiedzą, że trafią na swoją panią masażystkę, wiedzą, że trafią na mnie. Jeżeli będą chcieli, będą mogli porozmawiać o tym, co się działo w ich życiu. Zdarza się, że goście przysyłają nam kartki na święta, czy dzwonią. My ich pamiętamy.

Jest wiele drobnych gestów, które sprawiają, że my wiemy, że jesteśmy dla nich ważni, a oni są ważni dla nas. Lubimy swoją pracę. Czujemy się dobrze ze sobą. Bardzo staram się, żeby ludzie z mojego zespołu mieli wysoki komfort pracy. To jest najlepsza recepta na to, żeby przekazywali swoje pozytywne nastawienie, dobrą energię gościom.

Katarzyna Klimont: – Czyli komfort pracy przekłada się na komfort bycia tutaj dla gościa?

Maja Sobieraj: – Ważne jest, żeby pracownicy byli zadowolenia i robili coś z pasją. Wielu rzeczy można nauczyć, ale prawdziwego uśmiechu i naturalnej życzliwości dla ludzi wyuczyć się nie da. To się wyczuwa. Tymczasem w takim dużym obiekcie SPA jak nasz goście nie powinni się czuć skrępowani. Muszą mieć komfort a ich intymność musi zostać uszanowana.

Katarzyna Klimont: – Wydaje mi się, że to jest bardzo ważne. Poczucie godności nie może zostać zachwiane.

Maja Sobieraj: – Na takie sprawy jestem wyczulona. Gość musi się czuć u nas bezpiecznie.

Katarzyna Klimont: – Przestrzeń zabiegowa jest przestrzenią prywatną.

Maja Sobieraj: – Oczywiście. Goście przychodzą do nas przecież czasem z różnymi problemami. Oddają się terapeutom i pozwalają się poprowadzić. Muszą mieć poczucie, że personel dba o to, żeby oni się czuli dobrze.

Zawsze powtarzam też, że osoba, która przychodzi do mnie z tzw. skargą jest najcenniejsza. Dzięki niej dowiaduję się np., że na coś nie zwracaliśmy uwagi, bo się przyzwyczailiśmy. Staram się pytać o opinię, kiedy goście wyjeżdżają, czytam opinie. Nie obrażamy się, tylko poprawiamy sytuację i idziemy dalej.

Staram się takie podejście przekazywać mojemu zespołowi. Nie obrażajmy się, rozmawiajmy ze sobą i rozmawiajmy z gośćmi. Najważniejsza jest relacja człowiek-człowiek.

Daniel Mieczkowski: – Myślę, że ten sposób postępowania, który pani opisała, jest bardzo ważny. Opiera się na uniwersalnych zasadach, które, obowiązują zarówno Hotele Nadmorskie, jak i salony kosmetologiczne, czy gabinety medycyny estetycznej.

Dziękujemy za rozmowę.

Źródło: Rynek estetyczny

Chcesz wiedzieć więcej?

Ten i wiele innych ciekawych artykułów nt. medycyny estetycznej do przeczytania w numerze „Rynku estetycznego”.

Prenumeratorów zapraszamy do korzystania z e-WYDANIA

Zamów: Prenumerata

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>