Koncern farmaceutyczny Allergan, producent Botoxu, chce wyłożyć 2,48 mld USD na przejęcie firmy specjalizującą się w sprzęcie do modelowania sylwetki Zeltiq Aesthetics Inc.
Allergan oficjalnie zapowiedział kupno Zeltiq 13 lutego b.r. Firmie chodzi o wzmocnienie swojej oferty w obszarze medycyny estetycznej, szczególnie w rozwijającym się dynamicznie segmencie usług związanych z redukcją tkanki tłuszczowej oraz modelowania ciała i twarzy – podaje agencja informacyjna Reuters.
Rzeźbienie ciała na zimno
Sztandarowym produktem firmy Zeltiq Aesthetic jest CoolSculpting System. To technologia zatwierdzona przez Amerykańską Agencję ds. Żywności i Leków (FDA – The US Food and Drug Administration). Wykorzystuje niskie temperatury do redukcji tkanki tłuszczowej z problematycznych miejsc.
Sprzęt od niedawna jest dostępny w Polsce. Zbiera pochlebne opinie wśród lekarzy. Urządzenie trafiło m. in. do gabinetu Viva-Derm dr Barbary Walkiewicz-Cyrańskiej, prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych.
Podczas konferencji prasowej dermatolog opowiadała, że ma już sporą grupę pacjentek, które wracają na kolejne zabiegi. – Jeżeli zrobiły zabieg modelujący dół brzucha, przychodzą na procedurę obejmującą górę brzucha, jeżeli zrobiły bryczesy, przychodzą na wewnętrzną partię ud – mówiła.
Rynek wart 4 mld USD
Najwyraźniej globalni szefowie Allergana (centrala firmy zlokalizowana jest w Dublinie) widzą szansę w rosnącym rynku modelowania ciała i redukcji tkanki tłuszczowej. Jak zauważa Reuters koncern szacuje, że rynek ten wart jest około 4 mld USD.
Co ciekawe wpływy z medycyny estetycznej stanowią niemal jedną trzecią wszystkich przychodów farmaceutycznego koncernu z Dublina. Najwyraźniej szefostwo stawia na dalsze rozwijanie tego obszaru działalności.
Allergan przewiduje, że przejęcie Zeltiq Aesthetic zostanie sfinalizowane do końca pierwszego kwartału 2017 r. Wszystko wskazuje na to, że tak się stanie. W oficjalnych wypowiedziach Mark Foley, prezes Zeltiq, o działaniu w ramach Allergana wyrażał się w samych superlatywach.
Rozszerzenie oferty
Zdaniem Brenta Saundersa, prezesa Allergana, jest to strategiczne posunięcie. – Dzięki CoolScuplting nasza oferta dla chirurgów plastycznych, dermatologów i lekarzy praktykujących medycynę estetyczną zostanie teraz rozszerzona i będzie obejmowała trzy największe i najszybciej rozwijające się segmenty tego typu usług – stwierdził.
Farmaceutyczny koncern z Dublina jest producentem najpopularniejszego preparatu z toksyną botulinową, „Botox” oraz linii renomowanych wypełniaczy na bazie kwasu hialuronowego Juvederm.
Poza tym – jak zauważa Reuters – Brent Saunders wiąże duże nadzieje z innowacyjnym preparatem do iniekcji Kybella, który służy do niwelowania nadmiarów tkanki tłuszczowej np. w okolicy podbródka. Teraz dojdzie do tego jeszcze technologia CoolScoolpting.
Źródło: rynekestetyczny.pl/Reuters