W ciągu ostatnich lat “Rynek Estetyczny” zdobył wiernych czytelników i uznanie branży medycyny estetycznej. Natomiast fanpage na Facebook’u w grudniu przekroczył liczbę 1300 like’ów i szybko zyskuje na popularności.
Po raz pierwszy można było mieć dostęp do portalu rynekestetyczny.pl 30 września 2011 r. Powstała wówczas nowoczesna platforma informacyjna dla branży medycyny estetycznej, którą szybko docenili profesjonaliści i zwykli internauci, poszukujący wiarygodnych informacji. Równolegle z serwisem internetowym na Facebooku ruszył fanpage „Rynku Estetycznego” pod nazwą „Piękne ciało”.
– Kiedy uruchamialiśmy nowe medium branżowe dla medycyny estetycznej, nie sądziliśmy, że tak szybko zdobędziemy zaufanie, przychylność czytelników i popularność w branży – mówi Katarzyna Klimont, redaktor naczelna pisma i portalu.
Dobra reputacja
“Rynek Estetyczny” w ciągu ostatnich trzech lat funkcjonowania zyskał sobie zasłużoną reputację opiniotwórczego periodyku wśród lekarzy profesjonalnie zajmujących się medycyną i dermatologią estetyczną. Sięga po to medium także coraz więcej kosmetologów, poszukujących wiarygodnych informacji o zabiegach estetycznych.
– Naszą pozycję zawdzięczamy m. in. portalowi www.rynekestetyczny.pl, który jest jedynym tego typu serwisem informacyjnym w Polsce – zauważa Katarzyna Klimont.
Magazyn “Rynek Estetyczny”, chwalony w środowisku za podejmowanie ciekawych i trudnych tematów, ma swoje wydanie papierowe, jak również publikowany jest w formie elektronicznej.
– Jest to wyjątkowe połączenie, które sprawia, że docieramy zarówno prosto na biurka lekarzy, jak i na skrzynki mailowe około 7 tys. komputerów osób profesjonalnie zajmujących się zabiegami estetycznymi – podkreśla Sylwia Bolland, product manager magazynu i portalu “Rynek Estetyczny”.
Ponadto obecnie już ponad 1300 osób śledzi profil “Rynku Estetycznego” na Facebooku (Piękne ciało) i około 2000 osób ściąga do czytania internetowe wydania kwartalnika “Rynek Estetyczny”.
Aktywni w branży
– Uczestniczymy w najważniejszych polskich wydarzeniach dotyczących branży – podkreśla Katarzyna Klimont. Magazyn i portal “Rynek Estetyczny” jako patron medialny wspiera od 2011 r. m. in. Kongresy Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging, Kongresy Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych, a także Konferencje Sekcji Dermatologii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego. Na imprezach tych magazyn “Rynek Estetyczny” trafiał do rąk osób bezpośrednio zainteresowanych wykonywaniem zabiegów oraz rozwojem swoich gabinetów i placówek estetycznych.
– Staramy się nawiązywać kontakty z wieloma środowiskami, które zajmują się zabiegami estetycznymi w całej Polsce – przypomina Sylwia Bolland. Magazyn i portal patronuje wielu regionalnym wydarzeniom związanym z branżą m. in. w Łodzi, w Krakowie, na Śląsku, na Pomorzu.
– Docieramy wszędzie tam, gdzie lekarze i osoby profesjonalnie wykonujące zabiegi estetyczne poszukują wiarygodnych i aktualnych informacji na temat swojej działalności – mówi Katarzyna Klimont.
Platforma wymiany doświadczeń
Warto zauważyć, że “Rynek Estetyczny” to platforma wymiany doświadczeń, dotyczących praktycznego wymiaru prowadzenia gabinetów estetycznych. Portal podejmuje tematykę branżową, a także ekonomiczną i prawną.
– Chodzi zarówno o rozwiewanie wątpliwości formalnych, jak i o informacje biznesowe z firm, z rynku, czy wreszcie opisywanie doświadczeń samych lekarzy w pracy różnymi narzędziami – tłumaczy redaktor naczelna.
W każdym numerze magazynu “Rynek Estetyczny” pojawiają się takie działy jak: materiały, technologie, prawo, zarządzanie i finanse. Co za tym idzie każdy numer zawiera przynajmniej jeden tekst na temat doświadczeń lekarzy w pracy laserami, czy urządzeniami IPL. Każdy numer opisuje również zagadnienia związane z używaniem popularnych materiałów takich jak: kwas hialuronowy, toksyna botulinowa, hydroksyapatyt wapnia, kwas polimlekowy, czy osocze bogatopłytkowe.
Osoby profesjonalnie zajmujące się zabiegami estetycznymi w każdym numerze znajdą też przydatne dla siebie informacje związane z branżą, a także z ekonomicznym, czy prawnym wymiarem prowadzenia gabinetu estetycznego.
– Rozmawiamy z prawnikami, ekonomistami, czy ekspertami z zakresu medycyny – informuje Katarzyna Klimont, zapraszając jednocześnie do współpracy zarówno lekarzy, jak i ekspertów z firm, którzy chcieliby podzielić się swoją wiedzą na łamach “Rynku Estetycznego”